Słowa kreują rzeczywistość i to jak widzimy świat. Doznanie nowego postrzegania świata poprzez pryzmat obcego systemu językowego i obcej kultury jest według mnie jednym z najbardziej fascynujących doświadczeń człowieka w procesie edukacji i samorozwoju.

Podstawą każdego spotkania ucznia z nauczycielem jest komunikacja. Komunikacja, która jest odzwierciedleniem dwustronnego przepływu myśli, wiedzy , pomysłów i wizji spojrzenia na świat.
Dobra lekcja języka obcego to spotkanie, podczas którego strony dzielą się wiedzą, doświadczeniami, poglądami i umiejętnościami, ucząc się robić to w języku innym niż język ojczysty. Dzieje się to w atmosferze bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku.

Otwartość na obustronne doświadczenie procesu nauczania, w którym uczeń nie tylko poznaje nowe słowa i zasady gramatyczne ale wraz z nauczycielem poznaje i tworzy otaczającą go rzeczywistość starając się wyrazić swoje myśli w języku obcym to podstawowa misja mojej szkoły.

Tworząc SONGin ENGLISH chciałam otoczyć się osobami, które podobnie do mnie pojmują proces nauczania i tak jak ja są pasjonatami nieustającego samorozwoju. Dzisiaj, po sześciu latach działalności SONGin ENGLISH mogę powiedzieć, że moją siłą jest mój zespół. Moją siłą są również wszyscy słuchacze, dzięki którym SONGin ENGLISH ma swój obecny kształt.
Serdecznie Państwa zapraszam do poznania naszej szkoły.

dr n. hum. Julia Makowska-Songin

Julia Makowska-Songin

WŁAŚCICIEL SZKOŁY

makowskasongin@songinenglish.pl
O szkole

Nasza szkoła powstała w 2010 roku, w ścisłym centrum Gliwic, przy ul. Dunikowskiego 10. W 2011 roku otwarta została pierwsza filia w Zabrzu-Helence (w budynku Gimnazjum nr 24), a w 2013 kolejna w Zabrzu-Rokitnicy (w budynku SP 31).

Oferujemy bardzo konkurencyjne ceny kursów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości nauczania i profesjonalnego podejścia do słuchacza.

Proponujemy bogatą ofertę kursów języka angielskiego na wszystkich poziomach zaawansowania i dla wszystkich grup wiekowych, w tym również przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego, matury i międzynarodowych egzaminów certyfikatowych. Proponujemy dogodne godziny spotkań, również wieczorami i w soboty.  Zajęcia odbywają się w nowocześnie wyposażonych salach ze sprzętem audiowizualnym, w niewielkich grupach,  co umożliwia nauczanie języków na najwyższym poziomie.

Głównym celem nauczania w SONGin ENGLISH jest umożliwienie słuchaczom nabycia umiejętności skutecznej komunikacji w określonym czasie. Świadomość celu, do którego zmierzamy, nacisk na rozwój strategii nauczania, ścisła współpraca lektora z wszystkimi członkami zespołu słuchaczy oraz bieżąca kontrola postępów nie tylko zwiększają efektywność procesu uczenia się, ale również silnie motywują do stawiania sobie coraz to wyższych celów.
Metoda nauczania w SONGin ENGLISH oparta jest w głównej mierze na metodzie komunikatywnej, która jest najskuteczniejszym i najbardziej godnym zaufania sposobem nauki języków obcych. Jej głównym celem jest efektywna komunikacja w języku obcym poprzez rozwój wszystkich sprawności językowych (mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie).

W SONGin ENGLISH:
• Treść i metodologia zajęć dostosowane są do potrzeb słuchaczy. Oznacza to, że nacisk kładziony jest nie tylko na komunikację podczas zajęć, ale przede wszystkim na rzeczywiste użycie języka poza salą wykładową.
• Uwaga podczas zajęć skierowana jest na słuchacza, a nie na lektora, który tylko wspomaga proces uczenia się. Słuchacze są aktywnie zaangażowani w treść zajęć, użycie języka odbywa się w sposób kreatywny w autentycznych sytuacjach komunikacyjnych.
• Nauka  słownictwa  i gramatyki  odbywa  się  w  sposób komunikatywny,  na  bazie  autentycznych  tekstów w języku obcym. Oprócz podręcznika i zeszytu ćwiczeń jako punktu wyjściowego uczniowie korzystają z dużej ilości materiałów dodatkowych przygotowanych przez lektorów oraz różnego rodzaju środków audiowizualnych.
• Pokazujemy nie tylko, czego się uczyć, ale przede wszystkim JAK się uczyć. Zwracamy uwagę na preferowane strategie uczenia się słuchaczy. Każdy kursant posiada określony typ inteligencji (np. wizualna, matematyczno-logiczna czy werbalna), określone preferencje co do metod nauki (słuchowiec, wzrokowiec, kinestetyk), nabyte wcześniej przyzwyczajenia, wypracowanie strategie uczenia się oraz określone oczekiwania co do sposobu nauczania oraz osiąganych wyników. Dlatego też, SONGin ENGLISH kładzie nacisk nie tylko na ostateczny  wynik  nauczania,  ale  również  na  sam proces nauki,  tak by uczynić go jak najbardziej efektywnym i zarazem przyjemnym dla słuchacza.
• Wykorzystujemy czas zajęć tak, aby zmaksymalizować użycie języka przez każdego słuchacza podczas zajęć. Pracując w małych grupach i w parach, słuchacze nabywają umiejętności współpracy z innymi, wyrażania swoich pomysłów, opinii i odczuć w języku obcym.
• Słuchacze uczeni są samodzielnego oceniania swoich postępów w nauce, poprzez identyfikację swoich słabych i mocnych stron.

Z myślą o słuchaczach, których głównym celem jest rozwijanie umiejętności płynnego i swobodnego mówienia oraz pozbycie się wszelkich obaw i wstydu jakie czasem niesie za sobą mówienie w języku obcym opracowaliśmy własny program nauki języka dla dorosłych. AMC to kurs zaprojektowany w oparciu o materiały autentyczne takie jak między innymi filmy, piosenki czy artykuły z gazet i czasopism pozwalający w pełni poznać i zrozumieć autentyczne użycie języka w codziennych sytuacjach.
O naszym kursie dowiesz się więcej TUTAJ.
Specjalnie dla dzieci w wieku przedszkolnym przygotowaliśmy autorski kurs języka angielskiego. W kursie SONGinkiDS wykorzystujemy naturalną zdolność dzieci do przyswajania języków obcych, a nauka odbywa się w sposób zupełnie bezstresowy, czyli przez zabawę. Lekcje zaprojektowane są specjalnie z myślą o dzieciach, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać, a bohaterzy kursu, czyli HIPPOSONGin oraz ŻYRAFA LUCY prowadzą dzieci przez magiczny świat języka angielskiego. Dzięki bezstresowej i przyjaznej atmosferze dzieci czują się w naszej szkole bezpiecznie i świetnie się bawią.
O naszym kursie dowiesz się więcej  TUTAJ.
Zespół Songin English

Dorota Zioła

METODYK NAUCZANIA J. ANGIELSKIEGO
LEKTORKA J. ANGIELSKIEGO

Z wykształcenia jestem magistrem Filologii Angielskiej. Uczę języka angielskiego w SONGin ENGLISH od samego początku istnienia szkoły. A co po pracy? Najchętniej czytam, gotuję, spaceruję, jeżdżę na rowerze i … pasjami wyszukuję starocie którym daję drugie życie. Zapraszam na moje zajęcia!

dorotaziola@songinenglish.pl

Małgorzata Pyrek

LEKTORKA J. ANGIELSKIEGO

Jestem studentką Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, na kierunki Filologia angielska: specjalność tłumaczeniowa z językiem arabskim. Swoją przygodę z nauczaniem zaczęłam już dawno temu jako korepetytorka, gdzie zdarzało mi się pracować zarówno z maluchami, jak i młodzieżą i osobami starszymi. Jestem bardzo otwartą osobą, szukającą kreatywnych rozwiązań i kochająca kontakty z ludźmi (i kawę). Zajmuję się także animacją czasu wolnego, tańcem akrobatycznym, podróżowaniem i staniem z drugiej strony obiektywu. Żyję w ekspresowym tempie, łącząc wszystko, co kocham w idealną całość.

mpyrek@songinenglish.pl

Weronika Polewczak

SPECJALISTA DS. OBSŁUGI KLIENTA

Specjalista od Excela, Worda i Chmury. Nadrzędna zasada w mojej pracy to multitasking. Wszystko dla sprawnej obsługi naszych kursantów. A poza tym… miłośniczka tańca współczesnego.

biuro@songinenglish.pl

Justyna Sieradzka-Bizoń

LEKTORKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Jestem lektorem w SONGin ENGLISH od 2011roku. Prowadzę kurs AMC swojego autorstwa, opierający się na materiałach filmowych i prasowych w języku angielskim. Specjalizuję się w wymyślaniu życiowych sytuacji, na które warto się już dziś przygotować: kłótnia z teściową, problemy przy odprawie, targowanie się na Krupówkach czy randka z 007.

sieradzka-bizon@songinenglish.pl

Magdalena Zaremba

LEKTORKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Uważam, że nauka języka angielskiego może być zabawą i przygodą nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych, co zawsze staram się pokazywać kursantom podczas moich zajęć. Learning can be fun! ;)
Moje zainteresowania? Poza angielskim… muzyka, literatura, taniec, fotografia, filozofia i wiele innych. :)

magdalenazaremba@songinenglish.pl

Adam Songin

WŁAŚCICIEL SZKOŁY

#MARKETING #SOCIAL #PR #MEDIA #IT #WSPARCIE #ALLINONE

marketing@songinenglish.pl

Małgorzata Sokołowska

LEKTORKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Jestem magistrem Filologii Angielskiej, absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od wielu lat zajmuję się nauczaniem dzieci, młodzieży i dorosłych.
Uwielbiam wszystkie koty (z moimi dwoma na czele), ciepłe morze i podróże.

msokolowska@songinenglish.pl

Joanna Krus

LEKTORKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Jestem absolwentką Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.  Od dziecka wiedziałam, że będę uczyć i konsekwentnie zmierzałam do osiągnięcia celu, kończąc kierunkowe studia oraz zdobywając praktykę na każdym poziomie nauczania. Jestem świadoma tego, że oprócz wykształcenia, ważnym elementem w nauczaniu języka obcego są odpowiednie cechy charakteru. Z tego względu stawiam na wyrozumiałość, otwartość, uczciwość i przede wszystkim poczucie humoru. Oprócz zamiłowania do języka angielskiego nie wyobrażam sobie życia bez fotografii, sztuk plastycznych i aktywnego trybu życia.

jkrus@songinenglish.pl